vineri, 2 septembrie 2011

Tipuri programe afiliere

Acum ca vine week-end-ul m-am gandit sa revin cu cateva informatii despre afiliere. Imi cer scuze de la inceput pentru recurenta mare cu care vin aceste articole, dar e o perioada plina, numarul partenerilor creste de la o zi la alta, si, desi as vrea sa zic ca traim intr-o lume ideala, problemele apar si ele. 

Am citit de curand pe un blog ca programele de afiliere sunt “foarte populare” in ultima perioada. Ce-i aia un program de afiliere “foarte popular”? Si mai ales, de ce in ultima perioada? Peste 1 an nu vor mai fi populare?

Programele de afiliere sunt la inceput pe piata din Romania, abia acum incepem si noi sa ne dezmeticim si sa descoperim genul acesta de programe, chiar daca prima oara s-a auzit de profit sharing (impartirea profitului) in anul 1994. Sfatul meu este sa nu te afiliezi unui program pentru ca este popular, analizeaza bine avantajele si dezavantajele si incerca sa faci un business bun. Afiliaza-te pentru ca programul respectiv ti se potriveste. 

1. Tipuri de programe: 
a. Pay Per Sale (PPS) – pret pe vanzare; 
b. Pay Per Lead (PPL) – pret pe client potential; 
c. Pay Per Click Programs (PPC) – pret pe click. 

Acum sa le facem o scurta descriere: 

1.a – PPS – Dupa cum spune si numele, plata se face doar pentru vanzarile realizate de catre tine. Compania iti va plati un comision din profitul realizat, ori o taxa fixa pentru fiecare produs/ serviciu vandut pe site-ul tau. Sunt programe in care partenerii afiliati sunt recompensati prin cresterea cotei comisionului sau prin alte stimulente in numerar sau premii. 

1.b – PPL – Aici lucrurile sunt putin mai complicate pentru ca trebuie sa se stabileasca de la inceput criteriile prin care un lead este acceptat sau nu, plus modalitatea prin care acest lead va fi capturat: chestionare in care vor completa datele de contact sau chestionare in care vor raspunde si la anumite intrebari pentru a usura procesul de cold-calling (apel telefonic catre piata rece).Poate te gandesti de ce o companie e dispusa sa plateasca pentru un potential client. Din punctul lor de vedere este o reducere de costuri. Daca ai lucrat in vanzari pana acum stii ca datele de contact ale unui potential client sunt foarte importante, te duc mai aproape de o noua vanzare. Procesul de coleclare al datelor este costisitor si necesita timp – avantaj pentru companie, tocmai a primit informatiile necesare cu costuri minime. 

1.c – PPC – prin acest program compania plateste o taxa minima pentru fiecare vizitator trimis catre site-ul targetat (site-ul companiei). Un mic exemplu pentru a intelege mai bine, tu vei insera in site-ul tau bannere, link-uri, widget-uri care vor redirectiona vizitatorul catre site-ul partener. Aici putem vorbi de valori mici intre 0,01 euro si 0,20 euro pentru fiecare vizitator. Sunt multe detalii ce trebuie stabilite de la inceput, asa ca iti recomand sa citesti cu atentie contractele daca doresti sa te afiliezi la un astfel de program.

Pana data viitoare, spor la business si la treaba!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu